Tropical South Pacific weather resources Rory Garland, S/Y Streetcar March 2014 For those cruising the tropical south Pacific and trying to make decisions based on the weather, the number of different weather and climate resources available can seem daunting. I hope these notes will help make some sense of it all. I’ve spent the last 2 years in the region (including two cyclone seasons) and have had the opportunity to consider most sources of information. In the end, for me, it is the diversity of weather information that helps make better decisions. I try to make sure I choose and compare information from across the field of uncertainty. In this way I can get an idea of the likelihood of a forecast being correct. It is human nature to want to know exactly what will happen, and dockside chatter is commonly about people pinning their colours to a particular scenario. But it is worth remembering that nothing is as ...
Populiarūs šio tinklaraščio įrašai
Kiribati formalumai
Kiribati - Formalities Clearance No other island must be visited before clearing in or after clearing out. Call the appropriate port Radio on VHF 16 on arrival in Kiribati waters (Tarawa Radio, Christmas Radio, Fanning Radio or Kanton Radio). It will be necessary to collect the officials in your own dinghy. A cruising permit should be obtained when clearing in. You must report to the local police on any island you visit after clearing in to the country; some atolls have a Quarantine officer who may wish to inspect the yacht. To visit other islands during your stay in Kiribati you will need to write a letter to Principal Immigration Officer requesting permission - at least 3 days prior to intended departure. You will also need to clear with Customs to visit other islands. They will provide you with a letter of introduction to give to the local police on arrival, who will want to see your permit letter and crew passports. Permission to visit one of the outer islands is gr...
Maršruto detalės - galimybės
Dėl maršruto. Yra aiškūs dalykai taip pat yra pasirinkimo galimybės. aišku, kad turime įlipti į Ambersail 2017 09.27 Honolulu ir išlipti 10.14 Fiji. Tarpinį sustojimą mums siūlo Tarawa (Kiribati), tačiau šią opciją galime laisvai keisti jei nuspręsime kitaip. Matyt šiame pasiūlyme yra logika, kurią reikės išsiaiškinti su plaukiojusiais Ramiajame. Gali būti, kad mums buvo pasiūlyta tik todėl kad laivas neplauktų tuo pačiu maršrutu atgal. Čia yra maršrutas #1 Pasatiniai vėjai pučia ENE kryptimi šiaurės pusėje ir ESE žemiau pusiaujo. Tai reiškia kad antroje kelionės pusėje turėsime kiek daugiau priešvėjinių kursų. Vyraujančių vėjų ir srovių jūrlapiai yra čia. Todėl šiam maršrutui alternatyva galėtų būti ne per Gilbert salų grupę kur yra Tarawa, bet per salas pietuose, Čia maršrutas #2 Abiem atvejais atstumas vienodas tik antruoju atveju turėsime parankesnius vėjus. Bet kuriuo atveju sprendimą darysime vietoje, kartu su Linkumi nes jis ten bus pasisukinė...
Komentarai
Rašyti komentarą